• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fått lån beviljat med betalningsanmärkning

Semi

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
10 Januari 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
26
Poäng
92
Men skojar du Grodan1 - fasan som växer sig i en när man förstår hur okontrollerad branschen är gör ont i magen. Och jag önskar att man en gång för alla kunde ta och börja rensa upp i det här och börja göra marknaden kontrollerbar. Som det är nu eskalerar det ju bara hela tiden ... ett lån här och där och tillslut sitter man rejält fast i helvetet utan "karta och kompass" till en hållbar lösning. Det är ju som att svälja/andas in vatten om och om igen fastän man kämpar att hålla sig vid ytan ... tills man tillslut inte orkar och bara ger upp.

Och har mitt mejl om spärr till de jag nämnt initialt i utkastkorgen ... och så fort jag ser att det jag har betalat in idag har kommit till dem skickar jag ut mejlet. Liksom - gör bokslut.
Sitter med ytterligare ett utkast med de övriga bolagen - och den listan bara växer :(
Dock är det skönt att ha kontroll nu - det vill säga jag söker upp dessa lån med avsikten att spärra mig, inte för att låna :)

Och jag kan bara hålla mig dig Grodan1 om det du skriver att det är uppmuntrande att läsa om allas kamp här inne till att komma till rätta med sin ekonomi och hur man bit för bit, steg för steg lyckas med olika lösningar :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Semi

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
10 Januari 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
26
Poäng
92
Det här med att sätta punkt och nolla sina lån var ju ingen enkel sak. Krångligast i högen var Ferratum. Gud så jag fick tjorva med dem för att få mitt konto nollställt och redo för avslut.
Men nu är allt nollat med det lån jag fick (som jag ska ersätta i vår med ett nytt som har bättre ränta då jag har 0 anmärkningar, inget historiskt skuldsaldo och få förfrågningar) och i denna stund så har även mejlet till samtliga om ett totalt avslut och "livstidsspärr" skickas ut. Känslan att trycka på "skickaknappen" var så fruktansvärt skön för nu tar jag ansvar för mig själv och stoppar ogenomtänkta och impulsartade handlingar som allt vad snabblån är och innebär.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det här med att sätta punkt och nolla sina lån var ju ingen enkel sak. Krångligast i högen var Ferratum. Gud så jag fick tjorva med dem för att få mitt konto nollställt och redo för avslut.
Men nu är allt nollat med det lån jag fick (som jag ska ersätta i vår med ett nytt som har bättre ränta då jag har 0 anmärkningar, inget historiskt skuldsaldo och få förfrågningar) och i denna stund så har även mejlet till samtliga om ett totalt avslut och "livstidsspärr" skickas ut. Känslan att trycka på "skickaknappen" var så fruktansvärt skön för nu tar jag ansvar för mig själv och stoppar ogenomtänkta och impulsartade handlingar som allt vad snabblån är och innebär.
Stort grattis har ju gjort samma sak själv för att jag inte ska trilla dit igen. Man får intala sig att spara till saker istället för att låna. Nu tänker jag istället behöver jag det där om det är något nytt jag ser. Har fortfarande skulder på krediter men ska som du försöka samla till ett lån nästa år. Njut av känslan som du känner nu, att du har gjort det bästa för att få en sund ekonomi:):)
 

Semi

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
10 Januari 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
26
Poäng
92
Tack ca5tio :)
Och jo, man får göra så ... intala sig själv om idén med att spara till det man vill ha och inte spontanköpa för lånade pengar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp